onsdag den 23. september 2009

Mad over bålet


Mad over bålet

Vi vil lave mad over bålet. vi skal have fat i kartofler, æbler, pølser, mel, gær, mælk og jogurt.
Jeg vil gerne vise børn hvor mad kommer fra og at de selv kan være med til at høste og tilberede det.

Mit mål er at børn lære hvor mad kommer fra og hvad det kan bruges til. Desuden vil jeg formidle dem kostbarheden af vores natur. i det selv er med til at høste og derigennem få et forståelse for naturen og dens sammenhæng med vores liv.

Jeg vil fortælle børn at jeg gerne vil lave mad på bålet med dem og så vil jeg gerne inddrage deres erfaringer med bål mad som inspiration til vores projekt. Her få børn muligheden for at være medbestemmende i processen.

Jeg planlægger inden hvor vi kan få fat i de ting jeg mener vi skal bruge. Jeg planlægger hvordan vi kan komme derhen og jeg er også ansvarligt for at udstyret er der og sikkerheden i forløbet.

Ingen kommentarer: