torsdag den 3. september 2009

tekstopgave synig

Tekstopgaven syning

1) Hvilke erfaringer har du med bundne opgaver?

For mig er bundne opgaver nemmer, fordi man kan se om man laver det rigtig. Samtidig mener jeg også at det lægger nogle gange et meget stort pres på mig når jeg mener at jeg ikke an at opfylde de krav der bliver stillet. Og de minimums krav jeg stiller til mig selv. Bundende opgaver giver for i hvilken retning man skal bevæge sig for at man få det ønskede resultat. Det begrænser kreativiteten og det personlige i resultatet.

2) Hvilke kvaliteter ser du i at bryde en bunden opgave op?
I det man bryder ud af det gamle, rammelagte ud i det frie, kan man opdage nye veje, ægte følelser og glæden af at man skaber noget selv. Man kan hengive sig processen og er ikke så optaget af det endelige resultat. Det giver nogle støre frihed i skabelsen. Det kan være en hed befrielse for mig at bryde ud af skema og afprøve mig selv i en kreativ proces. Samtidig mener jeg at det kan være godt for menisker at de kan skabe uden at de skal tænke over om det er nu som det bliver forventet og om det er pænt nok. Det kan tage meget af præsentationsangsten.


3) Giv et bud på andre opgaver hvor man ved at løsne formen kunne bevare kernen i opgaven og fastholde det personlige udtryk.

1 kommentar:

Mette Solkær sagde ...

nåååå, der var både billeder, besvarelser og det hele ... fin hue - lidt tidligt med nisserier ;O)