torsdag den 3. december 2009

vind

Vind og vejret

Jeg gik i regnvejret til søen, og som det plejer at være (næsten altid) var det vest vind. Jeg koncentrerede mig på naturen og søgte efter tegn vinden efterlader og hvordan man kan se fra hvilken retning vinden kommer fra.
Jeg så på vandet bølger kom fra vest og løbede ud mål øst. De små bølger efter ladede spor i sand i vand. Det er noget man kan børn vise og opdage spørg ind til det forklare og hjælpe tankerne til at spire frem. Børn kan se lugte og føle vinden på deres krop. De kan nyde den befriende vind eller gemme sig i le eller lege med vinden i det man stiller sig i vinden og så vender man sig om. børn kan mærke kraften af naturen og det er det det gøre (natur og friluftsliv 2009) at børn lære naturen at kende og måske at elske. Disse naturoplevelser er med til at børn kan danne sig en mening om naturen og dens værdier.
Der jeg så mig lidt mere omkring fik jeg øje på træerne som hældede østlige retning. Der kunne man aflæse hvor vinden kom mest og hårdes fra. Træerne giver sig og bliver skæv når de få den stærke vind af.

Ingen kommentarer: